9/15/2009

Rancho de Caldera



Boquete から車で30分くらい南東へ。すごく小さな町、カルデラのさらにはずれにあるこのホテル。実はOpen 前からチェックしてたのです。このロケーションがすごい。カルデラの中腹に部屋があるので、バルコニーからの眺め、最高です。ずーっと行きたかった場所に来ることができて、幸せでした。

After the coffee tour we traveled down the road to place called "Caldera" and stayed in a beautiful new home on the side of the mountain that overlooked the valley.


夜には蛍が飛び交い、朝、日が上がるのを眺めることができます。なーんにも無い大自然を、快適な部屋から眺める幸せ。朝はコーヒーを、夜はワインをバルコニーで。

The clouds would roll into the valley over the mountain tops and then a few minutes later roll out again. At dusk we would sit on the porch with a glass of red wine and watch the fireflies. The nearby stream added to the peacefulness, but only to be interrupted by howler monkeys in the distance.

パナマとは思えぬ、この懲りよう。フェイクではありますが、日本建築的です。オーナーはアメリカ人カップル。大きなホテルではないので、フレンドリーな接客です。建築様式からもわかるとおり、オーナーは日本人びいきです。



敷地内にレストランあり。ディナーのみで、アルコールは販売してません。オーガニック系のお食事で、ノンアルコールの不思議な飲み物がありました。ボケテかシティで、ワインをしっかり買い込んでくるのが正解。

Next to the house was a restaurant which we ate at and we were the only guests. They had amazing home made juices/smoothies, such as a basil cilantro mojito (without alcohol) and a hibiscus with beets, ginger, and spearmint... hmm... yummy.




Shigeyo practicing her leg modeling in the meadow on the valley floor.

カルデラの底の部分。黄色いお花が咲き乱れてました。乗馬などもできるようですよ。今回はプールがメンテナンス中で残念でしたが、その分、キッチンつきのお部屋にアップグレードしてくれました。プール、とてもフォトジェニックだっただけに、残念。いつの日か、再訪したいものです。

パナマで宿泊したホテルの中で、一番お勧めです。
http://www.ranchodecaldera.com/

No comments: